Als je een webwinkel hebt, ken je het probleem vast wel: je online showroom is niet wat het zou moeten zijn. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om deze showroom te optimaliseren. Eén daarvan is het interactief maken van je showroom. Deze tip, en andere tips, leggen we je in het artikel hieronder uit.
Allereerst bespreken we even een aantal andere dingen die belangrijk zijn voor je online showroom. Zo kun je direct aan de slag en kunnen je klanten straks geen genoeg krijgen van je online showroom.
Filters
Filters zijn enorm belangrijk in een online showroom. Met filters kunnen potentiële klanten heel makkelijk kiezen voor producten in een bepaald prijs- of kleursegment. Daardoor hoeven ze niet je hele catalogus door te bladeren en zien potentiële klanten in één oogopzicht welke producten voor hen geschikt zijn. Dit maakt het kopen van de juiste producten een stuk makkelijker.
Overzichtelijk
Een overzichtelijke showroom is een must. Als de plaatjes en tekst van verschillende producten niet netjes gerangschikt staan en klanten de producten niet goed kunnen bezichtigen, zul je je potentiële klanten al snel verliezen. Mensen schakelen dan al gauw over naar een showroom die wel overzichtelijk is en waar ze gemakkelijk de producten waar ze naar op zoek zijn kunnen vinden. Zorg er daarom voor dat alle plaatjes en een korte omschrijving al goed te zien is op de eerste pagina. Zo voorkom je klantverlies.
Goed beeld
Dit is waar de interactiviteit bij komt kijken. Wanneer je namelijk gebruikt maakt van goed beeld in je online showroom, krijgen mensen een beter idee van de producten die je verkoopt. Je kunt dit idee versterken door je potentiële klanten bijvoorbeeld de meubels die je verkoopt met een Augmented Reality installatie van Stickylock direct in hun woonkamer te laten plaatsen. Je laat simpelweg een 3D AR model maken en deze kunnen mensen via de camera op hun telefoon of tablet in hun woonkamer projecteren. Zo kunnen klanten direct zien hoe bijvoorbeeld die nieuwe bank in hun woonkamer staat, of hoe de tafel in de keuken eruit ziet. Klanten doen zo veel minder snel een miskoop, waardoor je kosten van het retourneren en dergelijke bespaart!